BTS - Agility shooting

 
Så här kan det se ut under en typisk agility-fotografering med 7D:an och Sigma-telet primärt och 1000D:an med t.e.x 90mm, 50mm eller 18-55mm sekundärt. Det som är bra med telet är ju så klart att man kan vara på lite avstånd men även att man kan vara flexibel då man kan växla mellan 150mm och 500mm, vilket gör att man kan täcka ett ganska stort område.
 
Men det brukar bli så att man får välja ut två eller tre hinder där man kommer att ta bilderna för att försöka följa med hunden och föraren och fotografera varje hinder blir alldeles för svårt eftersom allt går så snabbt, men kommer dem då nära någonstans på banan så kan man växla till den andra kameran som hänger över axeln.
 
Alice fick vara åskådare och vakta resten av utrustningen, eller rättare sagt ligga och slappa på kameraväskan haha.
2
Isabella - Szalai Fotografi

Härligt att ha två kameror att byta med sådär! Nästan synd att jag inte behöver göra det nu, att gå runt på tävlingar med två systemkameror runt halsen har jag alltid velat göra sen jag var på Falsterbo under hästtävlingar. Där sprang det runt ett dussin fotografer med biffiga objektiv och annan, väldigt lockande, utrustning haha. ^^ Trevligt att kameraväskan har fler användningsområden än bara förvaring.

Svar: Jodå det är skönt med två kameror så man inte måste byta objektiv hela tiden, men fotar inte lika mycket med 1000D:an som med 7D:an eftersom den är bättre, egentligen ska man ju ha två likadana kameror men det kostar ju också. Sen ska man ju inte lura sig på folks utrustning, de finns ju dem som har råd med det dyraste men som inte kan någonting om foto, det är störande. Haha ja det tyckte Alice med. :)
simonpixel.webblogg.se

Jennifer

Hej!
Jag är inne på att köpa en Canon 7d att använda till djurfotografering (både vilda och tama). Hur tycker du att 7d är, passar den för det jag tänkt? :) Vad jag har läst ska den vara en av de bästa kamerorna för sport och djur. I nuläget har jag en Canon 550D :)
Mvh Jennifer

Svar: Hej Jennifer!
Ja det stämmer att 7D:an är gjord för sport och vildlivsfotografering och jag tycker väldigt mycket om den. Det blir dock inte så jättestor skillnad med tanke på att du har en 550D som har samma grund och sensor som 7D, man brukar säga att den är lillebror till 7D. Det som skiljer dem är att 7D har fler autofokus-alternativ, högre iso-omfång, kan ta fler bilder vid serie, snabbare seriebildtagning 8 b/s. Så det får du ju avgöra själv om du tycker det är värt att uppgradera till den.

Jag började med Canon 1000D så för mig var det mycket större skillnad på kamerorna, men som sagt 7D är en riktigt grym kamera och förmodligen det bästa alternativet för djur/sport i den prisklassen.
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar