Ny kamera!

 
För ett tag sedan så skrev jag ju om actionkameror och den gången var det just om GoPro men efter att jag hade skrivit det inläggt så fick jag en kommentar och tips om en alternativ kamera, en SJCAM SJ4000 och först var jag lite skeptiskt då den kostade sex gånger mindre än en GoPro men efter att ha kollat lite på den och på youtubefilmer tagna med den så bestämde jag mig för att köpa den.
 
Den kom idag så jag har inte hunnit testa den någonting men jag får nog tid till det i helgen, ska bli riktigt spännande. I vanliga fall när det kommer till kameror och annan elektronisk utrustning så brukar jag nästan alltid köpa kvalitétsprodukter men ibland får man överväga vissa saker som t.e.x är det bättre att ha en än ingen alls, eller hur ofta kommer jag använda den? Det är ju inte värt att köpa något för flera tusen om det visar sig att man inte använder den varje dag.
 
Men jag tror som sagt inte att den här är "om man ser till priset" sex gånger sämre än en GoPro, tvärtom jag tror man får mycket för pengarna. Nu har ju Gopro släppt en budgetvariant också men jag har för mig att den inte hade Wifi, det hade denna och de känndes i övrigt ganska likvärdiga.
5
Stefan Nilsson

Kul att höra. Ser fram emot att läsa dina tankar efter att ha testat den då jag fortfarande sitter och håller på köpknappen.

Svar: Ja jag är också sugen på att se vad den går för, men dock har jag inte testat någon annan actionkamera så kan ju inte jämföra den med någon annan men ja jag skall försöka ge så rättvis bedömning/test som jag kan. :) Det är ju lite som jag har sagt innan med att 6-7 gånger mindre pengar än för GoPro men jag har redan nu svårt att tro att den är 6-7 ggr bättre än en Gopro faktiskt hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Elin Magnusson

åh kul med nya prylar!
själv har jag precis plockat fram min 60D igen, och hoppas på att lusten ska komma tillbaka! den låg alltid i vägen förut, så den bodde i sin väska och blev ersatt av mobilen för simpla bilder.. inte bra.

Svar: Ja visst är det. Såpass, ja det hoppas jag också, får jag välja på mobil eller system så väljer jag alltid systemkamera haha, jag använder bara telefonen till sociala medier eller scope-fotografering, d.v.s jag fotar med telefonen först för att komma ihåg vad jag ska fota senare med kameran :) 60D:an är ju riktigt bra med :) hystat lik min 7D, men är lite sugen på att uppgradera till 7D Mark II hehe :)
simonpixel.webblogg.se

FrökenTV, bloggen om tv och film

men åh, vad kul!

Svar: Åhja! :)
simonpixel.webblogg.se

Isabella - Szalai Fotografi

Vad roligt! Ibland har jag velat ha någon sådan kamera att sätta fast på hjälmen när jag rider, men jag orkar inte haha. :)

Svar: Ja det hade nog blivit en cool film. :)
simonpixel.webblogg.se

Olivia

Asså så ball. Hade varit så cool att ha när man vår ute och reste eller gjorde något ballt!

Svar: Ja eller hur, ska bli intressant att se vad den går för. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar