En annan typ av läsning

 
När det kommer till nyheter så läser jag det mesta på internet och då mest om det som händer i teknikvärlden och ibland händer det att jag bläddrar i en och annan dagstidning för mer allmänna nyheter. Men när det kommer till lite mer inriktade tidningar så blir det mest fototidningar, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på både mitt arbete och intresset för fotografering.
 
Men för dem som har ett eget företag kan jag även rekommendera den här tidningen "Driva Eget", den innehåller mycket smarta tips och information om att just driva eget företag och det står en hel del roliga saker med. Som i det senaste numret var det intressantaste nog de "29 heta trenderna" och i förra numret var det roligt att läsa om hur varje politiskt parti ställde sig till frågor om företagen, detta var då det var val, sedam så stog det lite om vilka företag som hade köpt upp andra och mycket mer.
 
En god kopp kaffe måste man ju också har till varje läsning! ;)
5
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Den där tidningen är verkligen bra, det är den enda tidningen som jag prenumererar på för tillfället :) Fototidningar följer med hem ibland, men allt mer sällan, tycker det är mycket samma samma i dem och mycket av det innehållet finns på nätet. Men Driva Eget är en sjukt inspirerande och trevlig tidning :)

Svar: Jag fick två gratisnummer av Swedbank då jag är deras Nyckel/företagskund hehe, har läst ett nummer innan dock och tycker de är ganska bra, fast gillar mest de roliga sakerna :), Och ja, jag håller med dig om diverse fototidningar, jag och farsan har ju prenumererat länge på 3-4 fototidningar, men efter ett/två år förstår man att de skriver samma sak om och om igen för "nya läsare" tyvärr, man förstår ju att de vill ha nya läsare och nybörjare men efter ett tag blir det bara tjatigt, men jag läser andra norska, danska och tyska tidningar så det blir lite variation, de skriver om helt olika saker faktiskt. :) Men har tröttnat även på de, det som är lite intressanta fortfarande är internetsidor :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag gillar reportagen om andra företagare och tips kring marknadsföring, det är inspirerande och intressant. Sen vissa bokföringsregler och annat som gäller små enmansföretag är kul :)

Fotosidan magasin är den fototidning jag tycker är bland de bättre, då det är mycket fokus på bilder och inte så mycket på photoshop och teknik. Men det var längesen jag läste den tidningen också. Var längesen jag var inne på Fotosidan på internet också :P

Svar: Ja visst är det. :) Fotosidan/kameraobild tycker jag är bra de skriver dock om samma nyheter men endå :) det är nog inte så lätt att vara ett svenskt medie inom foto jämfört med de internationella, för de är alltid först med allt nytt hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Det ligger något i det :P
Tur att det finns bra svenska fotobloggar då ;) Så blir det något kul att läsa och titta på när man tröttnar på fototidningar ;) :)

Svar: Haha så sant så! :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Man borde göra en webbtidning om foto som inte är likadan som alla svenska fototidningar ;)

Svar: Hehe ja verkligen, det hade varit något. :)
simonpixel.webblogg.se

Isabella - Szalai Fotografi

sv; haha jag som tycker om att skotta snö! Mest för att jag inte har något annat för mig och jag tycker om att kunna gå in och sätta mig framför tvn med en kopp varm choklad och ha ont i hela kroppen efteråt, men det är nog bara jag. :p

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar