GoPro kameror

 

Jag har länge funderat på att köpa en GoPro men det har tyvärr inte blivit av ännu, vilket är lite synd för inte nog med att jag gillar nya tekniska produkter som kommer utan jag ser även väldigt många användningsområden där jag hade behövt en.

 

Som till exempel när jag ska göra video-guider om fotografering, Behind the scenes, göra Time-lapse eller filma hundsporten agility som jag ibland brukar fotografera, det hade ju varit riktigt coolt att sätta en GoPro på en hund som springer igenom hindren och få se det hela från deras perspektiv.

 

Jag har sök en hel del på Youtubefilmer som är tagna med GoPro och det finns ju väldigt många häftiga filmer, speciellt om man även gillar extremsporter som jag gör så finns det väldigt mycket att välja mellan och man får ju en sådan inlevelse när man kollar på det som till exempel filmen nedan, det känns nästan som att man själv åker med.

 

 

För er som vill ha eller redan äger en GoPro så kan jag tipsa er om AlltomGoPro.se som jag hittade för ett tag sedan. Sidan har både bra och relevanta tips och en cool funktion där man kan jämföra priset på GoPro-kameror, tillbehör och stativ.

3
Stefan Nilsson

Är själv väldigt sugen och var ytterst nära att beställa för någon vecka sedan när jag hörde talas om en populär kopia som säljs för ca 700 kr. Det enda som bär emot är att jag inte kommer på några vettiga användningsområden utöver ett fåtal speciella tillfällen. Jag är därför lite inne på att filma när jag fotograferar men även det kräver ytterst speciella tillfällen för att vara intressant för tittarna.

Denna sammanfattar mina tankar väldigt bra:

https://www.youtube.com/watch?v=vPwK5fN4Qfg

Svar: En GoPro-kopia för 700kr? Tror inte man får mycket för pengarna då haha. ;) Bättre att skaffa "the real deal". Näe det klart man måste ju känna att man har användning för det innan man köper, det är ju alltid bra. :)
simonpixel.webblogg.se

Stefan Nilsson

Heter SJ4000 och har fått otroligt bra recensioner men som du säger så blir ju inte kvalitén riktigt lika bra som GoPro. Tror skillnaden främst ligger i färgerna och det är möjligt att man kan justera det i efterhand.

Svar: Visst jag äger eller har inte testat någon av dessa kameror men när du nämde modellnamnet så känner jag till att den har jämförts ofta med GPH3 men den senaste har ju 4K, så jag kan nog tänka mig att för priset är nog SJ4000 bra, men när jag personligen köper utrustning så betalar jag för kvalité och det jag behöver. Jag köper ofta tredjeparts-produkter, alltså inte Canon-original och det är pågrund av priset men mest för att många produkter visar sig vara bättre än Canon själv hehe :D Tror man inte men Canon o Nikon borde kritiseras när det är sant så att säga. Ibland vinner tredjepartsprodukter :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Åh GoPro på en hund som springer banan vore ju grymt coolt! :)

Svar: Ja visst! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar