Snurriga höstbilder

 
Det är alltid lika roligt och intressant att experimentera med långa slutartider och man kan ju göra så många olika typer av bilder med den tekniken. Man kan ju till exempel hålla kameran stilla och fånga något i rörelse som vatten, man kan använda ficklampor och göra coola mönster eller som jag har gjort i det här fallet, skruva upp bländaren och röra kameran på varierande sätt.
 
Men det är inte helt lätt om man från början har tänkt ut hur man vill att bilden ska se ut och sedan försöka få till en sådan bild, som den översta där jag vill få mitten i skärpa och det runt om skulle skruva sig, jag fick ta ganska många bilder och prova med olika slutartider innan det blev som jag vill hehe.
 
Vilken typ av långa slutartid-bilder tycker ni om mest?
3
Isabella - Szalai Fotografi

Jag gillar verkligen när man fotar stjärnor med lite längre slutartid och stadsbilder när man ser spåren efter bilar osv, har inte hunnit fota något sådant själv men ska försöka göra det nu snart när det ändå börjar mörkna lite tidigare. :)

Svar: Jag håller med, båda de fototyperna blir fint och passa bra till vintern. :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Åh, sånt där är ju så kul att leka med ibland. Gillar verkligen snurrbilder. Zooma ut/in bilder är också kul :P

Annars gillar jag vattendrag med långa slutartider också, men det är ju inte lika mycket "lek" när man tar sådana bilder ;)

Svar: Ja Zoomtekniken är ju aldrig fel heller. :) Gillar också sådana bilder, näe det har du ju rätt i. :)
simonpixel.webblogg.se

Elin

Svar: Tack så mycket! :D

Otroligt coola bilder! Det är så roligt att fota på hösten :)

Svar: Tackar, ja visst är det! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar