Fritera mat

 
I början av månaden när jag fyllde år så fick jag en fritös i födelsedagspresent av föräldrarna och det blev verkligen en överraskning. Jag sa till dem för länge sen att jag kanske skulle skaffa en sån men det blev att jag fick den av dem istället.
 
Eftersom jag aldrig har friterat innan så fick jag läsa lite på internet och manualen innan jag satte igång men det var ganska lätt faktiskt. Än så länge har jag bara testat den två gånger men det lär bli fler för det blev väldigt gott, jag har hunnit testa att göra egna pommes, chips och bläckfiskringar. Så det blir att kolla upp lite recept och se vad man mer kan hitta på för något att tillaga.
4
Elin Magnusson

åh, jag minns när jag skulle göra egna pommes, spenderade massa tid på att förbereda, sen blev det bara skit av allt.. :(

Svar: Haha jaså, det gäller att läsa på en del innan, och jag fick lära mig att alla recept med fritering som står på internet stämmer inte så fick prova en gång sen så gick det bra nästa gång. :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Åh egna chips, va skojjigt! :D

Svar: Åhja, alltid roligt att prova nya saker. :)
simonpixel.webblogg.se

Janne

Livsfarligt att ha en sån där hemma. Risken är ju att man börjar fritera allting till slut och blir smällfet! :-)

Svar: Haha nja ingen risk i mitt fall. :)
simonpixel.webblogg.se

moa

Åh så gott!

Svar: Ajemen! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar