Goda bär & goda gärningar

 
Igår när jag gick morgonrundan med Zigo så fick jag se en massa björnbär som gömde sig bakom några buskar i dimman så jag kom på att man kan ju göra samma sak med dem som med blåbär, det vill säga lägga i mjölk och med socker på, det blev väldigt gott.
 
Sen om man äter goda bär så visar det sig att man även gör goda gärningar, ja det var väl inget märkvärdigt så men när jag var ute på kvällsrundan med Zigo så på hemvägen utanför vårt hus står en lös lite hund. Jag gick in med Zigo, tog hans koppel och kopplade den andra hunden, sedan gick jag och letade efter vem ägaren kunde vara och efter ca 10 minuter kommer det en kvinna på cykel som blev väldigt glad när jag hade hittat hennes hund.
5
Aina Strand

Gott :D

Svar: Åhja! :)
simonpixel.webblogg.se

Isabella - Szalai Fotografi

Vilken tur att hunden blev hittad av dig och inte någon annan läskig människa! :) Påminner mig om våran gamla granne, hon hade en liten dvärgpudel som en dag hade smitit ut utan att hon märkt det och jag hittade vovven mitt på gatan. Kände hunden väldigt väl så var inga problem med att få henne att följa med mig "hem" dock haha. ^^

Svar: Ja heller hur, hehe såpass. Ah det första jag märkte var att det var ganska problematiskt att locka på en hund när namnet är okänt haha. :)
simonpixel.webblogg.se

ɑ n n i k ɑ

Mums :)

Svar: Väldigt mumsigt ja. :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Åh det ser ju helt otroooligt gott ut!

Svar: Det var det med. :)
simonpixel.webblogg.se

Madelene Englund

Skönt att du hittade ägaren:-)

Svar: Åhja, det var tur det. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar