Konstiga växter i motljus

 
Jag minns inte riktigt vilken kväll som dessa bilder togs, men det var för några dagar sen så var jag ute i trädgården och spontanletade efter något att fotografera när det var fint ljus ute och nu för tiden får man ju vara ganska snabb för det fina ljuset är ju inte kvar så länge.
 
Men ganska så snabbt så såg jag några konstiga växter som egentligen var på grannens tomt men vårt staket är inte speciellt högt emellan oss så jag kunde fota dem från våran tomt. Jag har ingen aning om vad det är för några växter men jag tyckte de såg rätt så coola ut i motljuset.
 
Jag passade på att testa lite annorlunda redigering på dessa med, med lite blandade filter som jag inte har använt förut. Nu ska jag fortsätta redigera bilder, jag har nämligen många från en annan fotografering att göra klart. Puh man blir ganska trött i ögonen efter all koncentration, men det får man leva med hehe.
8
Jolin Berg

Fina bilder :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

fotograferats.blogg.se

Med tanke på hur mycket växter man fotograferar är det pinsamt få man vet namnet på... :)

Svar: Ja eller hur, man får ta och läsa på lite kanske. :)
simonpixel.webblogg.se

josss.

Det är väl Vallmo? :D

Svar: Jaså, är det? Vi har det på tomten men så ser inte dem ut här. :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Fina bilder! Gillar den svagt rosa tonen i dom :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

josss.

Jag kanske har helt fel, men jag tycker det liknar de. :)

Svar: Var ute igår och kollade dem igen, det kan nog vara det. Det finns ju över 100 olika sådana men jag har aldrig sett just denna blomma bara hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

josss.

Jaha okej, hehe. Det finns ju liknande fast i "smalare" varianter om du förstår hur jag menar? :P När jag googlade på Vallmo så kom det upp både såna du har på bild och de "smalare", så chansar på att de är olika sorter bara. Om det nu finns(?) haha :)

Svar: Japp så är det nog. :)
simonpixel.webblogg.se

Malin

Jättefint motljus du lyckats fånga :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Madelene Englund

Så vackert:-)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar