Läsa lite foto

 
Det var ju återigen ett bra tag sedan som jag läste någon fototidning så det fick bli lite fotoläsning idag. Fast varje gång som jag skaffar en fototidning så kommer jag ihåg varför jag inte längre prenumerera på någon sådan tidning, det var bara ett test på två sidor som var riktigt intressant, resten kunde jag i princip ha varit utan.
 
Jag förstår att dessa tidningar söker sig en bred publik men jag förstår inte riktigt varför alla nummer ska innehålla tips som "vad är iso, vad är bländare, hur fungerar det" och samtidigt göra tester på kameror som kostar 50-60 tusen. Jag menar är man på en sådan nybörjarnivå så kan jag inte tänka mig att man går och köper en så dyr kamera. Det finns säkert en och annan nybörjare som har råd med det men känns som slöseri av utrustning då.
 
Just Digital-foto har varit en av mina favoriter när det kommer till fototidningar men jag vet inte längre, känns som alla är likadana och informationen som står kan man lätt hitta på internet både i text och video med andra fotografer, likaså tester av produkter, fast skrivare-testet i detta nummer var bra. Kommer nog fortfarande köpa en och annan fototidning då och då om det är något speciellt i numret som verkar intressant men ska nog inte ha så höga förväntningar på dem i fortsättningen.
1
Kameratrollet - Fotograf i Skåne

Har man läst en har man läst alla ;)

Svar: Haha jo lite så. ;)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar