Black dove

 
Nu i helgen så tänkte jag ge mig på att försöka fotografera lite fåglar i trädgården igen, men som jag har skrivit tidigare så brukar de alltid flyga iväg när man kommer ut med all utrustning. Så den här gången bytte jag taktik och öppnade istället garagedörren och satt där inne med kameran riktad utåt och då var man ju inte lika synlig.
 
Men det hjälpte inte så jättemycket, de såg nog mig ändå men sen så har vi ett duvgäng som ofta är här och äter av fågelmaten som vi har lagt ut och de var inte så rädda för mig. De vanligaste duvorna är ju gråa och nästan ljusblåa men det finns ju väldigt många variatoner men min favorit är nog den mörkare varianten som ni ser på bilderna, de har i varje fall samma färger kring halsen förutom den helvita sortern konstigt nog. Men ja så en och annan bild blev det ju men inte på så många olika fåglar. 
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar