Fototips - 5 användningsområden för enbensstativ

 
Årets första fototips tänkte jag skulle handla om enbensstativ, så för er som har det så kommer det nu ett tips för 5 användningsområden utöver det vanliga sättet att använda det på.
 

1. Använda som mikrofonbom vid filmning med extern mikrofon.
2. Använda som Sefie-stick, stativhuvud behövs och helst inte så tung kamera.
3. Med enbensstativ, stativhuvud och en actionkamera kan man få riktigt coola vinklar, både höga och låga.
4. Använda extern blixt för att rikta blixtljuset åt olika håll.
5. Med snöre och tejp kan man använda den som reflexskärmhållare "med en mindre reflexskärm".

3
Isabella - Szalai Fotografi

Smart! :)

Svar: Ajemen hehe! ^^
simonpixel.webblogg.se

Angelica Bengtsson Fotografi

Bra tips där, har inget enbensstativ faktiskt men det är ju bra att det funkar till lite olika saker, lite som en förlängd arm :D

Svar: Ja det är ett väldigt bra tillbehör. :)
simonpixel.webblogg.se

ellinor sjöberg

Sv; Åh men du, du måste åka dit någon gång. Mässan hade mycket att erbjuda och att få träffa andra fotografer var speciellt. Och det som var speciellt denna gången var att få ställa ut en bild. Men som sagt, får du chansen, åk! Finns väl gott om tåg som går till Stockholm? eller har jag fel? :D hihi

Svar: Haha fick tänka till innan jag förstod ditt svar, var väl 3 månader sedan jag skrev det^^, Ja som sagt jag har alltid velat åka dit men det är ju som sagt väldigt lång resa 3-4 byten med tåg ngr timmar o.s.v sen så har det ofta krockat med annat som jag har planerat hehe :) men nån gång ska jag dit, om jag inte drar till Photokina d.v.s världens största fotomässa som jag helst vill till i Tyskland, finns ju flyg dit som är snabbare resa än till Sthlm hehe :P :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar