Nytt till kameran

 
Då var det dags igen för ett nytt köp som hamnar i kameraväskan, har ni hört det förut? Haha den senaste tiden har det varit ett nytt köp i veckan har jag märkt men det blir ju lätt så när man har olika kameror de två tidigare var ju till actionkameran men nu har jag köpt en ny sak till systemkameran och det har jag inte gjort på länge.
 
Det är ett nytt "Variable ND filter" som går från ND2 till hela ND400 så detta kommer ju göra stor skillnad på ens fotograferande. Även om det är bäst att gå ut vid golden hour så behöver jag inte alltid göra det längre för med ett sådant mörkt filter kan jag fota mitt på ljusa dagen och endå få 30-1min i slutartid.
 
Jag har bara hunnit testa det en gång men det känndes riktigt bra och jag fick till en bild som jag inte har fått till tidigare. Jag brukar ju använda kvadratiska ND-filter och de har sina fördelar men jag vill testa de runda med så nu kommer jag köra på båda beroende på vad jag ska fota och filma.
2
Hanna Victoria Sahlqvist

Men åh va najs! Såg bilderna på inlägget ovan och de var super fina. Vart har du köpt det? :)
Tacksam för svar,
Kram Hanna!

Svar: Tack så mycket! Det är faktiskt ett varuprov från en leverantör, så det säljs inte till privatpersoner. Eventuellt kan det tänkas komma till webbutiken sen, "där av testinköpet". :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Victoria Sahlqvist

Jaha men va kul! Hoppas det kommer in :)
Kram Hanna!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar