Fåglar gillar Frolic

 
Det märks att det börjar bli vinter nu med minusgrader om nätterna och en massa fåglar i trädgården som letar mat, och som vanligt är vi lite tidiga med att sätta ut fågelhuset med mat så de käkar massor redan nu även om det säkert hade kunnat hitta föda själva.
 
Det är allt ifrån duvor, kajor, skator till andra småfåglar som är i trädgården nu på mornarna men de som jag helst ville ha på bild var kråkor, vi har ett par här som brukar hänga med oss när vi är ute och gå med hundarna, ibland flyger de förbi oss bara nån meter ifrån.
 
Men just dem ville inte dyka upp under de 15 minuterna som jag filmade med actionkameran och som ni kan se i den lite pixliga gif:en så vill fåglarna inte ta bröd eller fågelfrön utan det som de helst vill ha är Frolic d.v.s hundgodis, detta märkte vi för länge sedan och det verkar vara så med de flesta fåglar, varför det är så vet jag dock inte.
2
Maria

er det gif eller video? med fuglene?

Svar: Det är en video som jag har gjort om till en gif-animation. :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Min katt gillade gif-bilden jättemycket, hon tyckte den var spännande :)
Jag tyckte den var läcker trots pixlarna :P

Svar: Hehe jaså vad trevligt. :) Tackar, ja har man högupplöst från början och många bilder så brukar det bli så. ^^
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar