Makro med bakvänt objektiv

 
För ett tag sedan så skrev jag ju att jag hade skaffat lite nya "leksaker" till kameran som var mellanringar och reverse ring. Nu har jag hunnit testa båda dessa men inte så pass mycket att jag kan skriva en fullvärdig recension, däremot så kan jag helt klart säga att ett makroobjektiv är rätt så mycket bättre men det är kanske inte så konstigt att förstå.
 
Dock med den prisskillnaden som är så blev jag lite överraskad att mellanringarna och reverse-ringen var så bra. De ökar ju närgränsen så ska man fota saker i rörelse så kanske det inte är helt optimalt, sen är det lite bökigt att man tappar inställningar som t.e.x bländaren och sådant men det finns lite tricks så man kan lösa det med.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar