Mer till metallsökaren

 
För cirka en vecka sen så skrev jag ju om att jag hade köpt en metallsökare och nu är det bara 9 dagar kvar tills att jag får använda den. Men under tiden som jag har väntat på det så har jag läst på lite och kollat på youtube, då har jag förstått att man behöver en till sak.
 
En Pinpointer, en sådan som är på bilden med andra ord, kan vara lite svårt att veta vad man ska med en sån till om man aldrig har sett den förut men enkelt förklarat så använder man metallsökaren för att identifiera saker på ca 30-40cm radie så om man söker efter någonting som är väldigt litet så är det alldeles för grovt, då behöver man en pinpointer som är mer detaljerad som hittar saker på 3-5cm radie istället.
 
Så istället för att leta reda på en sak som tar 10 minuter så kanske man kan hitta det på 2 minuter med en sådan, det ska bli väldigt intressant att testa det på riktigt sen, jag vet ju inte ens om jag kommer göra några roliga fynd än, det vet man ju aldrig i och för sig. Metallsökaren var ju ganska så dyr men som tur var så hittade jag den här pinpointern väldigt billigt, fast båda sakerna hade kunnat kosta betydligt mer beroende på märken och kvalité, verkar inte finnas något pristak, lite som kameraprylar hehe.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar