Ny kamerautrustning!

 
Efter några veckors väntan så fick jag äntligen min L-platta på posten idag. Jag har länge funderat på att skaffa en sådan men blev inte så för ens nu, och det är synd för den hade jag behövet långt tidigare då den underlättar fotandet väldigt mycket.
 
För er som inte känner till vad en L-platta är så kan ni se nedan på animationen hur den ska användas. Det är ungefär som en stativplatta som man ska ha på kameran för att kunna fota vertikalt utan att behöva ändra perspektiv, det är ju så frustrerande när man har försök hitta rätt perspektiv och när man väl har gjort det så vill man ta bilden vertikalt och då ändras allting.
 
Det blir ju bra mycket lättare att fota panorama nu med, vilket är perfekt! Jag köpte den till min 7D men den passar bra på 1000D också ifall jag skulle vilja ha olika fästen på båda kamerorna.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar