Stor pärlemorfjäril

 
För några dagar sedan så var vi ute i skogen och gick en till promenad med hundarna, vi letade lite svamp och plockade lite blåbär samtidigt medan jag mest gick runt och fotade. 
 
Efter ett tag så fick jag syn på den här fjärilen som heter "Stor pärlemorfjäril" det visste jag inte när jag tog bilden, , men vi har en plansch här hemma med de tjugo vanligaste fjärilarna i Sverige och den var med där. Jag tror att jag har sett den tidigare men jag kan inte minnas att jag har fångat den på bild innan.
 
Det var inte helt lätt att ta bilder på den då den hela tiden ville förflytta sig, oftast när jag precis skulle knäppa bilden också hehe, men några stycken fick jag tillslut.
7
Sarah

En sån har ja aldrig sett :P

Svar: För att tillhöra de tjugo vanligaste i Sverige så tycker jag att den är rätt så ovanlig. Har inte sett en sådan så många gånger. :)
simonpixel.webblogg.se

iza svenningsson

Så vacker!

Svar: Ja visst var den! :)
simonpixel.webblogg.se

Amanda Niclasson

Otroligt fin!

Svar: Visst var den! :)
simonpixel.webblogg.se

my

Så fina bilder!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Cecilia

Det är som att de känner på sig när de ska flyga vidare :-) jättefina bilder.

Svar: Ja eller hur, tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vi har många sådana fjärilar ute på ön, men jag vet inte heller om jag fotat någon :P Fina bilder :)

Svar: Såpass, tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

FrökenTV, bloggen om tv och film

vad fina bilder :D

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar