Ny familjemedlem - Zenta!

 
Igår kom våran nya familjemedlem hem enda från Österrike. Zenta blev namnet och hon är en Shetland Sheepdog, och en riktig tuffing har det visat sig. Jag passade på att ta några snabba bilder på henne idag i trädgården när hon endå skulle ut en sväng, så nu väntar jag bara på att få fota den här sötingen i solnedgångsljus nån dag också.
6
Veronica Wallgren

Gud så söt :)

Svar: Visst är hon! :)
simonpixel.webblogg.se

a n n i k a

Så söt :D

Svar: Ja visst är hon det! =)
simonpixel.webblogg.se

Frida

Men gud så underbar :)

Svar: Åhja :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Men vilken liten sötnos :D

Svar: Visst är hon =)
simonpixel.webblogg.se

Lynn

Men himmel vilken liten sötnos!

Svar: Ja visst här hon det! :)
simonpixel.webblogg.se

Annette

Så fin! En blue merle också, med fin teckning :) Har hon ett blått och ett svart öga? Vi har också en Sheltie, en sobel. Så här ser hon ut: https://justnujusthar.com/2016/03/31/172-ljuvlig-80366/ Hur kom det sig att ni köpte er Sheltie från Österrike och inte Sverige?

Du lägger upp collage av bilder ibland, jag antar att du gjort det i photoshop? Du har möjligen inte en länk till något inlägg där du förklarar hur du gjort?

Svar: Hon är egentligen en Bi blue :) , Ja hon har två olika ögonfärger. Hon var också fin, håller med det du skrev i inlägget att de passar bra på foton. Det är familjen som tävlar mycket så de ville försöka utesluta sjukdomar som den rasen har.


Ja om/när jag väl gör collage så är det i Photoshop, men jag har tyvärr ingen guide på detta. Jag brukar bara öppna ett nytt dokument i Ps som är rätt så många pixlar sedan så lägger jag bara in bild efter bild som jag vill ha det i det dokumentet. Annars så finns det säkert många guider på Youtube om du söker på "Photoshop tutorial collage" till exempel. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar