100.000 exponeringar med min 7D

 
Då har den dagen kommit när jag har tagit över 100.000 bilder med min trogne arbetshäst d.v.s Canon 7D. Det kunde man ju inte tro när man började att fotografera att man skulle bränna av så många bilder. Jag har ju förvisso haft den i några år nu och fotar man så mycket som jag gör så var det ju egentligen en fråga om när och inte om det skulle ske.
 
Tillverkarens garanti ligger ju på 150.000 bilder, men det är ju minimum vad den ska klara av och efter att ha läst några forum innan så är jag inte speciellt rädd att spegeln ska gå sönder snart. På forumen skrev de flesta att de hade tagit 300-600 tusen bilder och att den fortfarande fungerar och det finns ett antal exempel på 7D:or som har klarat öven en miljon, så innan den går sönder har jag nog hunnit köpa en ny kamera hehe.
1
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag har ingen koll på hur många exponeringar jag tar med mina kameror ;) Borde kanske kolla upp det.


Svar: Det är väl bara en "kul-fakta" inget nödvändigt egentligen, förutom om man ska sälja sina kamera nån gång så vill ju den nya ägaren kanske veta det, men jag har inte några planer på att sälja mina kameror hehe.
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar