Treasure Hunt

 
Det har blivit lite smått och gott på bara fyra gånger med metallsökaren och pinpointern. Det är bara knappt en vecka kvar på mitt tillstånd att använda sökaren med så måste skynda mig med att söka av området, två gånger till ska jag nog hinna med.
 
Hittills har jag hittat total 16 mynt där det äldsta var från 1909 det vill säga innan första världskriget. Jag är som sagt inte riktigt klar ännu men jag trodde faktiskt att jag skulle hitta mer på det stället eftersom det har varit en mötesplats/festställe i över 100 år men jag misstänker att det har lagts dit jord och ny gräsmatta på senare tid.
 
Sen så har man ju hittat en hel del skräp i form av kapsyler, burkar och spik och det märks att det har varit mycket folk där för metallsökaren visar på metall ungefär var 3:e cm och som ni säkert förstår så har jag inte kunnat gräva på allt, för då skulle det inte finnas så mycket gräsmatta kvar så att säga.
 
Så det ligger förmodligen mycket mynt och andra fynd som man har råkat gå förbi om det har misstagits för skräp.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar