Fåglar i snöstorm

 
Det kallas ju aprilväder av en orsak men just den här påskhelgen har varit väldigt speciell, från väldigt soligt och varmt till minusgrader och snöstorm och då bor jag endå rätt så långt ner i södra Sverige.
 
När det var som finast väder så tänkte jag och farsan att vi tar med oss utrusningen och åker till Kalmar dämme och fotograferar, det brukar vara rätt så mycket flyttfåglar vid det stället så här års som är påväg hem igen från att ha varit utomlands under vintern.
 
Väl framme så kommer det lite snö och det går ju att fota i tänkte vi men efter bara tio minuter så blev det så mycket snö så det kändes som snöstorm och det var extremt svårt att få några bra bilder, fåglarna syntes ju knappt bland all den vita snön som föll ner från himlen. Men några bilder blev det och min favorit är nog svanbilden och de två stående bilderna på gråhägern.
3
Ellen

Wow vilka bilder. Otroligt vackra!

Svar: Tackar!
Kontakt: [email protected]

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom

Så fina bilder

Svar: Tack!
Kontakt: [email protected]

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Fint med fåglar i snön :) Gillar verkligen hägern, det är en läcker fågel :)

Svar: Ja det blev rätt så bra till slut trots vädret :) Håller med :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar