Kossorna flyr från Öland

 
Idag fick jag se något väldigt märkligt när farsan och jag skulle till Öland och se om det fanns någon fågel att fotografera. Det fanns de, fick till och med se en art som jag aldrig sett förut "Kustpipare" men efter ett tag så ser vi att kossorna är i vattnet och det är ju rätt så normalt det brukar de ju vara men sen går dem i väldigt rask takt mot Kalmar.
 
Öland är ju känt för att vara väldigt långgrunt men idag var det extremt och som jag skrev lite skämtsamt på min Fb innan, att "kossorna flyr från turisterna på Öland", det kändes lite så haha. De gick halvvägs till Kalmar sen så tog de en liten paus vid en ö där ute i sundet. Får hoppas att de vände sen och inte tog sig en simtur över, det lär man ju få läsa om i tidningen i morgon i sådana fall.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar