Gråsiskorna i trädgården

 
Man hade ju lite smått panik för fyra veckor sedan när jag trodde att jag aldrig skulle hinna fotografera en Gråsiska eftersom det var så dåligt väder och jag var helt övertygad om att de skulle flytta söderut som många av de andra fågelarterna men det har visat sig att de hade tänkt att stanna här i vinter.
 
Vi såg dom på exakt samma ställe varje gång som vi gick med hundarna och efter ett tag så förstod vi varför, det växer nämligen väldigt mycket "ogräsblomster" där och det är en växt som det finns väldigt mycket av som de gillar då de sitter små frökapslar på dem. Nu har det börjat ta slut verkar det som för vi har gråsiskorna rätt så ofta inne på tomten nu och då äter de ifrån frökapslarna som sitter på thujorna istället.
1
Maria

Såå fina bilder! De är fina dessa fåglar. Jag har ett par bilder på gråsiskor i mitt arkiv, får vaska fram dom och visa på bloggen framgent :)

Svar: Tack så mycket! Ja visst är dem :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar