Fototips - Glömt stativet?

(Mobilbilder)
 
För några helger sedan så funderade jag på om jag skulle ta med stativet eller inte, det kan man ju vela om ibland och tar man med det så får man ingen användning av det och måste bära runt på det och tar man inte med det så behöver man det mer än någonsin, så brukar det vara ibland hehe.
 
Då kom jag på att jag kunde tipsa er som nån gång har glömt stativet hemma, att det inte är helt kört. Man behöver bara använda sin kreativitet så kan man få ett stativ var som helst. Ett exempel är bilderna som jag har med i inlägget, här använder jag ett träräcke som stativ och för att kunna vinkla kameran neråt som jag behövde just då för att fota vattnet så använde jag min ena handske som "lutnings-ramp".
 
Andra gånger har jag använt jackan som stativ och föremål som jag har hittat på de platserna som jag har få fotat på. Det är ju inte lika lätt att ställa in vinklar och så som man kan göra med sitt stativ men oftast så fungerar det väldigt bra.
 
Dock så ska man alltid se till att kameran står stadigt så den inte riskerar att falla och gå sönder, på bilderna så syns det inte att jag har min hand lätt runtom kameraremmen ifall att den skulle börja åka iväg, jag skulle t.e.x aldrig gå iväg och lämna kameran på det stället då det är alldeles för osäkert.
1
rememberthiis.blogg.se

vad smart!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar