Tofsmesen

 
Här har vi en fågel som är rätt så återkommande i vår trädgård och det är ett Tofsmes. Visst ser den cool ut, mycket finare "frilla" än liknade fåglar som Blåmes och Talgoxe också, den påminner lite om en Vigg faktiskt. 
 
Vi har ju ett ställe i trädgården, där vi har mat till småfåglarna så här på vintern men det var inte lätt att få en bild på den utan att få med en massa distraherande saker men en bra bild fick jag och det är den här.
 
Nu har jag fått bort gipset som jag hade på benet men jag vara nog lite naiv och trodde att jag skulle kunna gå ganska snart men det skulle tydligen ta ett tag, upp till 6 veckor innan jag kan springa sa läkaren och 12 månader innan svullnaden lägger sig. Så tillsvidare får jag tydligen nöja mig med att halta runt i trädgården och fotografera, får hoppas att det dyker upp något intressant annars blir man ju galen på att inte kunna ta mig vart jag vill och fotografera.
1
Longevity - en blogg om hälsa

De är otroligt söta de där mesarna. Vad har hänt med dina ben?

Svar: Ja visst är dom. Jag slog i hälen och fick en spricka, så har haft gips i 6 veckor ^^
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar