Många fina ting i skogen

 
Det har börjat komma fram mer sländor, fjärilar och sådant nu men det har tagit lång tid, det brukar inte vara så här långsamt men i år var det tydligen det men för varje ny promenad i skogen så har det alltid dykt upp något nytt.
 
Om det är riktigt dåligt med motiv så brukar jag bara komma hem med bilder på hundarna och det är ju inte fel det heller men det är ju alltid kul om det finns något mer att fota. Den här gången som vi var ute och gick så var det enormt mycket blåvingar, jag har nog aldrig sett så många på samma ställe förut.
 
Av dessa bilder så var det nog den som blev min favorit. Jag kom på ett gammalt knep som jag inte har använt mig av på rätt så länge och det är när det är motljus så kan man använda svagt blixtljus för att motivet inte ska bli en siluett, det kan även fungera bra med en reflexskärm.
1
Nathalie Isaksson

Jättefina bilder, det är så sällan man använder blixten. Sen min externa blev stulen har jag liksom glömt bort att där finns en inbyggd. Ska kanske börja använda den lite :)

Svar: Tack så mycket! Ja blixt använder man inte så ofta men i motljus är det rätt så bra, jag hade inte med min externa så jag använde den interna och även om den inte är så bra jämfört med en extern så gick det rätt så bra den här gången. :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar