Tävling - Agility!

 
Den här helgen har Nybro sin största agilitytävling någonsin med över 2.600 starter, cirka 500 tävlande och nu är vi inne på dag två, så det är sista dagen imorgon.
 
I vanliga fall så brukar min familj vara iväg ca 30 mil hemifrån och tävla men den här gången är det dem med sina klubbkompisar som håller i det hela, så förutom att vara hundvakt åt de hundarna som inte tävlar så är jag också där och fotar och hjälper till med det som behövs.
 
Tävlingen är ju som sagt inte slut ännu men så här fysiskt trött har jag nog aldrig varit innan. Det började redan på måndag-onsdag men att fixa lite saker inför tävlingen sen kom torsdagen när allting skulle flyttas till tävlingsplatsen så som hinder, tält, banband m.m sedan skulle vi bygga upp tre stycken banor inför fredagen.
 
Sen så ska ju banor byggas om hela tiden under tävlingen och på det så försöker jag knäppa lite bilder då och då. Sista dagen imon som sagt då blir det som mest att göra när allt ska plockas ihop men än så länge verkar det som att allt har flutit på bra så det ska det nog göra på söndagen med och jag har hunnit få några bilder iallafall. :)
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar