Gråhäger

 
Det har blivit rätt så många kvällar nu som man har suttit och redigerat en massa bilder från tidigare fotograferingar. Det har hänt så förut men jag har nog inte varit med om att det har varit så mycket som i år, de senaste veckorna och månaderna har jag nog fotat runt 10.000 bilder.
 
Det kan förvisso ha lite att göra med att jag har fotat väldigt mycket fåglar i flykt, vilket gör att man bränner av rätt så många bilder och bara tar ut en bra från en serie. En fågel som jag har fotat mycket i år är Gråhäger som känns att ha ökat i population.
 
Förr kunde jag få syn på en gråhäger då och då och max tre stycken samtidigt medan nu har jag sett dem väldigt ofta och uppskattningsvis 30-40 stycken på ett och samma ställe, det var samtidigt när jag såg Ägretthägern som jag aldrig hade sett förut då den är så ovanlig här i Sverige.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar