Skäggmes

 
Igår så blev det en liten fotorunda på kvällen med farsan och som många gånger förr så riktade vi in oss på fåglar. Jag tvekade lite först om jag verkligen skulle hänga med ut då jag redan hade så många nya bilder att gå igenom och att redigera men ofta när jag har resonerat på det sättet så har det dykt upp något spännande motiv som jag i de fallen har missat.
 
Det var tur att jag valde att följa med den här gången också för vi fick se en fågelart som ingen av oss hade sett tidigare, vi trodde först att det var pungmes men det visade sig vara ett gäng skäggmesar. Väldigt svåra att fotografera då de är små, rörde på sig hela tiden och satt alltid långt inne bland vassen. Men några bilder blev det i alla fall så att man kunde se var det var för något.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar