Vid vattendraget

 
Tog mig en sväng med cykeln idag och åkte till sjön och vattendraget som jag brukar fotografera vid, jag misstänkte att det var höga vattennivåer efter allt regnande och det var det, på vissa ställen i alla fall.
 
Det har varit molnigt och rätt så mörkt idag men kameran tyckte tydligen inte det då jag inte alls fick några långa slutartider med den så jag fick dra på mitt variabla nd2-400 filter, jag har inte använt det så många gånger men som sagt idag behövdes det verkligen.
 
Den sista bilden var ett experiment, jag ville se hur det såg ut om jag drog på mycket på filtret, tror att det är nd300 där. Blev nästan en is/glasyta istället, jag gillar nog mer bilder där man ser lite av vattnets rörelse men det var kul att testa.
 
Får se om det blir något mer fotande i helgen då de varnar för snökaos igen här i södra Sverige "där jag bor", trodde att det var över nu men tydligen inte.
2
Agnes

Jag tycker att sista bilden blev helt fantastisk! Skulle vara kul att se den i svartvitt! :D

Svar: Tack så mycket! Kanske kan lägga upp en svartvit version på den nån gång. :)
Kontakt: [email protected]

Cecilia

Härliga bilder ! ;)

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar