Brun kärrhök

 
Yes äntligen har jag fått några bra bilder på en rovfågel! Jag har sett väldigt många rovfåglar när jag har varit ute och fotograferat men de är rätt så svårt att komma nära dem, iallafall så att det syns på bilderna men någon gång ska ju vara den första och då blev det bilder på en "Brun kärrhök" jag fick dock bestämma mig snabbt för om jag ville ha en svart siluett av fågeln eller en överexponerad bakgrund och som ni ser så valde jag det sistnämnda den här gången för den andra typen av bilder har jag redan många av och den här gången ville jag att motivet skulle synas bra.
 
Genom åren som jag har fotat och bloggat så har jag läst på rätt så många forum och fotobloggare där de klagar på att de aldrig få de bilderna som de vill ha på vilda djur men redan efter det första året som jag började fotografera så förstod jag vad ett av problemen kan vara.
 
Det är att man inte är ute tillräckligt mycket helt enkelt. Om man inte använder lockbete så handlar det om en stor portion tur för att komma nära vilda djur och de få gångerna som turen uppenbara sig så gäller det ju såklart att man kan med sin utrustning för att få till bra bilder så det räcker ju inte med att bara ha tur.
 
Jag har varit ute varje helg under förra månaden och lyckats få bilder som jag aldrig hade fått annars, t.e.x bilderna i det här inlägget men även bilder på Ägrett-häger som visade sig vara väldigt ovanligt i Sverige, plus en massa andra fågelbilder som jag ännu inte har hunnit redigera ännu men det kommer tillslut upp på bloggen hehe.
1
Lena

Härliga bilder på en otroligt vackert rovfågel. En gång i tiden fick jag också en bra bild på en falk, dock ska då nämnas att den fanns på Kolmården och satt på sin skötares hand :P

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar