I got my eyes on you

 
Det blev visst en fotohelg den här helgen också och den här gången i ett av naturreservaten inte långt ifrån där jag bor. Första dagen var tanken att jag skulle fota vatten med det nya objektivet men det var alldeles för ljust och väldigt lite vatten på det stället så det blev att jag bytte till macro-objektivet istället när jag såg den här lilla krabaten.
 
Andra dagen så tänkte jag fota fåglar med mitt tele då farsan hade varit där tidigare och sett både Forsärla och Kungsfiskare, två fåglar som jag har velat fota länge men tyvärr aldrig har fått se, de är nämligen inte så vanliga här. Men idag fick jag se båda två dock så var de lite för snabba och långt bort så jag fick inga bra bilder på dem. Ibland blir det inte som man hade tänkt sig helt enkelt! ;)
3
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Så söt liten groda :)

Svar: Ja det var det :)
Kontakt: [email protected]

Cecilia

Grodor är inte framme så ofta ;) men de är fina

Svar: Är man vid små bäckar och åar så är de rätt så vanliga, annars inte. Ja visst är dem. :)
Kontakt: [email protected]

Marie i Skrifvarstugan

Helt fantastiska macrobilder ! Jag håller med att 2017 var ett dåligt år för macrofoton. Jag upplevde det så iaf.

Vad använder du för macroobjektiv ?

Nu hoppas vi på ett bra macro-år med många fjärilar och insekter. :-)

Svar: Tack så mycket Marie! Jag använder ett "Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1"

Absolut det får vi hoppas på! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar