Månen är för snabb

 
När jag var påväg hem från naturreservatet sist så var det solnedgång eller ja solen hade egentligen gått ner och det hade blivit sånt där lila sken och den här gången så hade månen det också så jag tänkte att det kunde vara rätt så coolt att fota.
 
Men när jag kom hem och hade hämtat telet så var det redan för sent och det hade blivit väldigt mörkt så då tänkte jag testa en annan sak. Nämligen att ta flera bilder och sedan lägga ihop dem d.v.s focus-stacking men det var inte det lättaste, månen rörde sig alldeles för snabbt så Photoshop kunde inte läsa bilderna. Men eftersom det var ett såpass enkelt motiv så kunde jag göra det manuellt.
 
Det var dock rätt häftigt att se i liveview med x10 zoom hur snabbt den faktiskt rör sig, det var nästan så att man fick lite yrsel, ni vet så där som vissa kan få av att kolla på videos filmade med Go Pros. Bild två är en gif-animation på hur den ändras i varje bild och detta är bara fem bilder tagna direkt efter varandra.
2
Maria

Så läckert det blev på den understa bilden!

Svar: Tackar! :)
Kontakt: [email protected]

Madeliene

Åh vilka häftiga bilder! :)

Svar: Tack tack! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar