När mörkret faller

 
Ja när mörket faller så är det ju bara att ta med sig utrustningen samt varma kläder och bege sig ut för att fota stjärnorna, inte sant? Det börjar ju gå mot mörkare tider nu och då är det ju prima att fotografera upp mot rymden, jag såg att nästa vecka så går solen ner redan vid 18.00 vilket gör det hela mycket lättare.
 
De här bilderna togs för nån dag sedan när det bara var 1% moln och det är ju väldigt ovanligt, jag kollar nu på en prognos 14 dagar framåt och då ska det vara 80-100% så det blir att vänta in ett guldläge. Jag är ju så sugen på att testa vidvinklet också som jag köpte för inte så länge sedan, dessa är taget med det men det är bara några testbilder, jag hade bråttom den gången så det var inte så där jätteplanerat.
 
Jag ska nog ta och kolla upp lite platser att fota från med så att man kommer en bit från städerna, då slipper man problemet med olika ljus i bilden och annat som dyker upp. Kommer nog också leta efter några bra appar som visar i vilken rikting det är bäst att fota stjärnorna ifrån, har för mig att jag har sett några sådana appar/program.
3
Maria

Superläckra bilder! Det är så häftigt att ta bilder när det är mörkt.

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Amanda

Riktigt snyggt!

Svar: Tack så mycket Amanda! :)
Kontakt: [email protected]

Becka

Så fint! :D

Svar: Tack så mycket Becka! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar