Gärdsmyg & Nötväcka

 
Det är rätt så märkligt hur snabbt vädret och naturen kan ändra sig från att ha varit jättemycket snö och väldigt kallt och nu under några dagar så har det varit sommarvärme på tjugo plusgrader för att återigen bli rätt så kallt men det har i varje fall varit väldigt soligt och då blir man ju sugen på att gå på lite fotopromenader igen.
 
Vilket jag har gjort några gånger nu och förra gången fick jag ju se några stjärtmesar som var väldigt länge sen jag såg och den här gången fick jag se en gärdsmyg vilket också var rätt så länge sen sist. 
 
Förra året så började jag ju att kryssa fåglar som jag har sett så nu tänkte jag ha en livslista det vill säga en lista med alla fåglar jag har sett under flera år men även en varje år, det är rätt så kul att se hur mycket fåglar och hur många olika arter man faktiskt får se. Det har ju inte blivit nån fågel-foto-resa ännu men jag är redan uppe i 39 olika arter så det kommer nog att bli en hel del i år, alla fåglar har ju inte kommit hem än från den senaste flytten.
1
Maria

Såå fina bilder! Den lilla gärdsmygen är så söt :)

Svar: Tack så mycket Maria! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar