In i dimman

 
Det blev en liten sväng över till Öland igår för att se om det hade kommit några fåglar dit ännu, säsongen för att fotografera fåglar borde ju börja nu snart. Det stora problemet som jag brukar ha med att fota fåglar på stränder med telet är att det är så mycket soldis men den här gången var det tjock dimma istället.
 
Inte så mycket bättre det då man får mycket sämre skärpa och att man inte ser fåglarna så lätt men trots det så fick vi i alla fall se ett 30-tal arter, men jag vet inte om jag fick några bra bilder på dem, jag håller på att gå igenom bilderna nu så det återstå att se.
 
Medan man gick runt och letade efter fåglarna så kom jag på att det kunde vara snyggt att fota bara dimman i sig med landskapet, var dock lite lat för att byta objektiv hela tiden så alla bilderna är tagna med telet, men blev rätt snyggt ändå, när jag får tid ska jag testa att redigera dem i svartvitt också, det kan brukar bli fint med den här typen av bilder.
2
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Mysigt med dimma men svårt att fota fåglar i det :P

Svar: Ja precis :)
Kontakt: [email protected]

Maria

Så jättefina dimmiga bilder! Jag hade tänkt åka till Hornborgasjön och fota tranor idag, men i morse blåste det halv storm här så jag fick ställa in det. Inget kul alls när det inte blir som man tänkt sig :)

Svar: Tack så mycket! Åh det hade varit något, det är samma som här då. Nä och det blir ofta så tycker jag ^^
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar