Isdygn

 
Det börjar bli rätt så kyligt nu när man är ute och fotograferar. Jag kollade på ett nyhetsprogram idag på morgonen och då sa de att det förväntas bli årets första isdygn, jag hade aldrig hört uttrycket förut men det är tydligen en meteorolog-term för när det är minusgrader över hela landet i ett dygn så det lät ju rätt så logiskt när man fick höra förklaringen.
 
Även om det bara är en uppskattning att det kommer bli ett isdygn så verkar det rätt så troligt, här där jag bor långt nere i söder så har det varit -12 inatt och under hela dagen har det varit ca -6 och som det ser ut nu så ska det vara så här i några veckor. Så det blir att ta på sig varma kläder och ha med många batterier när man ska fotografera, inte så kul när stativet som är gjort i metall heller.
3
My

Här är det mellan 15 och 20 minus. Man får vara glad om det kommer på rätt sida 10....

Svar: Hehe ja precis :)
Kontakt: [email protected]

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag tycker att det är så skönt att det har blivit kallare och mer snö. Tyvärr verkar det inte bli så långvarigt här :/ Men men, man får njuta så länge det varar! :)

Svar: Jag är mer för en kortvarig vinter haha, lite vår och att fåglarna kommer tillbaka från utlandet så ska det vara :)
Kontakt: [email protected]

Maria

Så vackra bilder! Här i Lidköping har vi haft runt -6 om dagarna den senaste tiden, men nu verkar det ha vänt. För idag var det nollgradigt när jag gick ut på promenad :)

Svar: Tack så mycket! Här har det också vänt lite det var cirka +2 idag. :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar