Favoriter från 2017!

Då var det dags igen att göra en liten resume på det gångna året och som jag har skrivit i tidgare inlägg så kommer jag att minnas 2017 som ett väldigt blandat år eftersom det har varit både ett bra fotoår men även rätt så dåligt i och med att datorn, mikrofonen, macro-objektivet och kameran gick sönder, det har aldrig hänt tidigare att så mycket har pajat samtidigt.
 
Årets mest gillade på Instagram!
 
Från mitt Instagram har jag listat de tre bilderna som har fått flest likes under året som gått och de ligger i rangordning här nedan.
 
 
 
Årets mest gillade på bloggen!
 
Vanligtvis så brukar det vara några olika inlägg som har ungefär lika mycket likes och kommentarer men i år var det ett inlägg som hade överlägset flest och det var höstinlägget "Svampar" men det kan ju ha lite att göra med att det inlägget hamnade på blogg.ses synas, startsidan, Facebook och Instagram. Nedan kommer det ett litet urval från det inlägget.
 
 
 
Årets bästa fotografering!
 
Sen så kommer vi till det som jag tycker är svårast att välja, nämligen årets bästa fotografering. Förra året valde jag Sjöbo där jag fick fotogafera hjort för första gången och året innan dess blev det Forsakar där det finns ett fantastiskt naturreservat med både vattenfall, fåglar och macromotiv, så båda åren har varit i Skåne.
 
I år kunde jag inte välja så det fick bli två fototillfällen som jag valde till årets bästa och för tredje gången i rad så blev det faktiskt Skåne igen, jag vet inte vad det är med det landskapet som jag tycker om så mycket men det kan ha att göra med att det är lite exotiskt med deras vackra bokskog när man själv är van vid tall/granskog.
 
Årets bästa fotograferingar blev alltså Forsakar "igen" och en dagsresa ner till Skåne med farsan när vi hade valt ut 5-6 ställen som vi skulle åka till under en dag och försöka fota så mycket fågelliv som vi bara kunde. Den dagen fick vi se 48 olika fågelarter och många som jag inte hade sett förut så det var verkligen toppen den resan!
 
 
Så på det stora hela har det ju varit ett rätt så bra år när man går igenom bilderna "förutom att mycket har gått sönder" men jag har nog aldrig fotat så mycket fåglar som det året för vi var på flera nya och gamla ställen på Öland också och fotograferade. Nu om några dagar ska jag beställa en nya kamera också så 2018 hoppas jag kommer att bli ett bra fotoår!
2
Maria

Så många fina bilder från ditt fotoår 2017. Hoppas du får ett lika bra 2018 tillsammans med din nya kamera när du inhandlat den :)

Svar: Tack så mycket! Hoppas du får ett bra 2018 också! :)
Kontakt: [email protected]

Hanna

Åh så fina bilder!
Härligt med grönska, vackert - lätt att längta efter nu när det mest är regn och inte ens någon snö.
Blir så sugen på att själv åka till Forsakar när jag ser dina bilder :D

Svar: Tack så mycket Hanna! Ja det är inget kul väder nu, vad roligt, det är ett bra ställe för naturfoto. :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar