Gulsparv & Gröngöling

 
Nu har jag hunnit testa den nya kameran med telet också fast bara en snabbis i trädgården och jag blev väldigt imponerad över autofokusen och iso-inställningarna, det ska ju vara just de två sakerna som skulle vara den stora skillnad mot den tidigare versionen men wow det var det verkligen.
 
Jag trodde att autofokusen skulle fungera bra med canon-objektiv men den verkar fungera minst lika bra med mitt Sigma-tele, och träffsäker var den också jag har många gånger missat en massa motiv när fokusen har krånglat och istället har fokuserat på något annat men som sagt den här sätter skärpan på varje lite sak som jag riktar den mot.
 
Sen iso är ju det bästa eftersom med den förra kameran så gick smärtgränsen vid cirka iso 800 det var knappt att jag kunde använda de bilderna men de här två bilderna är tagna med iso 3200 och det syns knappt. Självklart ska man ju alltid försöka ha så låg iso som möjligt ändå men skönt att veta att det går faktiskt att fota när det är gråa dagar också som det var den här dagen.
djur - fåglar
4
Alice Lindström

Fina bilder!

Svar: Tack så mycket!
Kontakt: [email protected]

Maria

Åh så fina bilder :) Har aldrig sett vare sig gulsparv eller gröngöling i verkligheten och så har du dom hemma i din trädgård :) Jag får nöja mig med talgoxarna och blåmesarna som kommer och tar för sig av talgbollarna jag hängt ut på min altan :)

Svar: Tack så mycket! Jaså inte? De är inte så ovanliga egentligen men visst jag ser också rätt så många fler talgoxar och blåmesar än de andra två :)
Kontakt: [email protected]

Ghugge

Härliga bilder!😊🙏

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Madelene Englund

Wow, så bra bilderna blev. Förstår att du är nöjd 😊

Svar: Tusen tack! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar