Uppgradera Imac

 
Jag köpte min Imac 2011 och sen dess har jag aldrig uppgraderat operativsystemet på den av två anledningar för det första så är det inget program som jag har använt som har krävt det och för det andra så har jag velat undvika krångel, ofta när man uppgradera en dator eller mobil så blir det en massa buggar och gränssnittet förändras så när man är van vid att vissa saker ska vara till vänster så ligger det till höger istället och funktioner som man har gillat har tagits bort.
 
Inte för att låta som en bakåtsträvare men jag försöker hålla mig borta från att uppgradera saker så länge som möjligt, det sägs att man ska uppgradera för att upprätthålla säkerheten men nu har det ju kommit fram att både Intel processorer och det senaste operativsystemet till Imac har stora luckor i säkerheten så varför uppgradera då?
 
Men nu när jag har beställt ny kamera så kom jag på att den kommer med en helt ny raw-plugin och för att använda det så behövde jag uppgradera till operativsystemet El Capitan, det var lite nervöst men det gick bra. Jag trodde också att jag skulle behöva skaffa Photoshop CC men det krävdes inte ännu. Kommer nog att göra det i framtiden då det finns många fördelar med att ha ett nytt PS men även nackdelar då jag inte längre kommer kunna använda alla min Nik-plugins och filter.
1
Denise

Haha jag köpte min mac 2011 också och har tänkt precis som du och vägrat uppgraderingarna just för att jag vet hur det alltid blir med telefonen när man inte kan undvika en uppgradering längre och allt buggar, hänger sig och slutar fungera. Men såå uppgraderade jag den för första gången för bara en månad sedan och allt funkar fin fint :)

Svar: Ja man får tänka sig för lite innan man uppgradera något, vad kul att det fungerar. Jag blev lite förvånad men samma här faktiskt, än så länge har jag inte märkt något konstigt :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar