Gräsänder med ungar

 
För några helger sedan så följde jag med föräldrarna till 4H-gården "Skälby" som ligger inne i Kalmar, de skulle på en sheltieträff och då tänkte jag att jag kunde hänga med och se om det fanns något för mig att fotografera.
 
Förutom boskapsdjuren som finns på gården så är det rätt så mycket fåglar och så vid dammarna. Bland gräsänderna fick jag även se en sköldpadda som simmade runt, lite exotiskt för att vara Sverige, och jag vet fortfarande inte om det var deras eller om det är någon som har gått dit och släppt ut den där.
 
Sen så fick jag en gräsand som var ja inte albino men något pigmentfel var det i alla fall, som ni kan se på sista bilden, ser ut lite som de där älgarna som finns längre upp i landet, så lite roligt var det att få se lite udda saker i naturen.
Natur - djur - fåglar
2
Maria

Så fina bilder! De där dunisarna är ju bara för söta :) Vi hade en vit and här i stan för ett antal år sedan, den var så fin..

Svar: Det håller jag med om, jaså ja då och då dyker de upp :)
Kontakt: [email protected]

Ida - foto & häst

Riktigt fina bilder, så himla söta! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar