Lupiner i motljus

 
Vid varje promenad som jag har gått med hundarna de senaste veckorna så har jag sett de här lupinerna växa sig större hela tiden och efter en kvällspromenad så kände jag på mig att det var dags att börja fotografera dem.
 
Även om de inte är helt utslagna ännu så är de väldigt fina ändå, jag kommer nog att fota dem när de är det också men som sagt jag tror det funkar vilket som. Sen så kanske man ska ta och gräva upp ett gäng och ta med dem till trädgården här hemma, de är ju som sagt väldigt fina, dock inget som insekterna verkar dra sig till, annars är ju sådana blommor att föredra så att man kan fota både blommor och fjärilar med mera vid samma tillfälle.
Natur - blommor - lupiner - motljus
3
Maria

Så vackra bilder! Lupiner är jättefina. Köp fröer och plantera ut i trädgården. Det gjorde jag, blev jättefint när de väl började blomma. Första året blommar de nämligen inte, och sedan får man vara noga med att ta bort deras frökapslar när de kommer för annars sprider de sig som en löpeld :)

Svar: Tack så mycket! Jaha tack för tipset! :)
Kontakt: [email protected]

Iza Palm

Lupiner är ju hur fantastiska som helst under sommaren att fotografera, dem gör sig så bra :) Fina bilder :D

Svar: Ja visst är det så, tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Gunilla Hammarström

Jättefina bilder! Lupiner har ju blivit VÄLDIGT vanliga t.ex. längs våra vägar, beroende på att de är en invasiv art och ett stort hot mot den biologiska mångfalden. På vissa håll har man börjat bekämpa lupiner för att försöka utrota dem. Vi vill ju gärna ha kvar våra andra ängsblommor.

Svar: Tack så mycket! Det kände jag inte till att det var så.
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar