Prutgåsen

 
Det är lite roligt att varje gång som jag går igenom fotomappen när jag fotade soluppgången så hittar jag nya motiv hela tiden och den här gången så blev det den här prutgåsen.
 
Efter solens uppgång så blev det ju lite fågelfotografering och det kan vara lite svårt att se de olika arterna ibland när det är många fåglar på ett och samma ställe så man blev allt lite förvånad när man fick se en ensam prutgås som gick omkring och käkade gräs bland en massa bläsänder.
 
Jag tror att jag har sett en sådan tidigare men sen jag började med att kryssa arterna för ett år sedan så vill jag vara rätt så noggrann med vilka jag har sett och inte har sett men den här hade jag inte kryssat tidigare.
Natur - djur - fåglar
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar