BirdLife Sverige

 
Då har man blivit medlem i Sveriges ornitologiska förening eller BirdLife Sverige som det också heter och nyligen så fick jag hem ett litet välkomstpaket som innehöll krysslistor, klistermärke och tidningen AviFauna Naturresor där man kan se och läsa om fågelresor för 2019.
 
Genom att bli medlem så stöttar man svenskt och internationellt fågel och naturskyddsarbete, forskning och föreningen samt fågelintresset i sig, vilket inte är så dumt. Sen så får man en medlemstidning "vår fågelvärld" som jag verkligen ser fram emot att läsa "första numret har inte kommit ännu".
 
Jag har ju under många år prenumererat på väldigt många olika fototidningar men sen en tid tillbaka så tröttnade jag på dem då jag tyckte att det blev lite tjatigt, det var ungefär samma saker i tidningarna från år till år så nu ska det bli intressant att se om den här tidningen kan vara något att ha. Sen så ska man kanske inte jämföra fototidning med fågeltidning men i och med att jag har börjat fota mer fågel än tidigare så vill man ju så klart få mer kunskap i ämnet.
 
Obs! Detta är inte reklam eller ett sponsrat inlägg!
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar