Letar fågel på Öland

 
Vi hann med en sväng över till Öland i söndags för att se om vi kunde hitta någon exotisk art i och med höstflytten, men nja lite besviken blev man allt då det inte fanns så mycket fågel över huvud taget. Jag har ju missat höstflytten varje gång så jag vet ju inte vad man kan tänka sig men som vanligt så verkar det handla om rätt plats vid rätt tid.
 
En ny art fick jag lägga till i min krysslista i alla fall, "Enkelbeckasin" jag kan nog ha sett den innan men jag vill alltid vara helt säker innan jag kryssar den så när det kommer till vadare till exempel så kan jag nog lägga till ett tjugotal arter men som sagt jag vill ha bild på dem och vara helt säker.
 
Jag hoppas att vi hinner över till Öland en gång till innan flytten är över så att säga och hoppas på bättre lycka den gången.
Natur - djur - fåglar - Öland
2
Emma

Hej.
Snygg! Jag tycker fågelfoto verkar svårt.
Vad kör du med för lins?
dx eller ff?

Mvh Emma

Svar: Hej, Jo det är en utmaning, jag använder oftast Sigma 150-500mm. 7D Mark II, APS-C eller dx som det verkar vara hos Nikon :)
Kontakt: [email protected]

Josäfin Andersson

Wow, så snygga bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar