En fullspäckad dag!

Igår var så var det allt en fullspäckad dag men det är ju inte synonymt med att allting var roligt dock. Den här helgen är resten av familjen iväg på agilitytävling igen, så jag är hemma och tar hand om resten av gänget och eftersom hundarna ska ut fyra gånger om dagen så får man hålla sig i närheten av hemmet och göra saker där helt enkelt.
 
 
Jag började dagen med en kopp te, det har jag gjort ett tag nu och de funkar rätt så bra i och med att man är en nattmänniska, med andra ord väldigt morgontrött vilket gör att jag har lite svårt för frukost. Det brukar jag äta några timmar senare istället.
 
Medan jag drack teet så passade jag på att skriva en lista på saker som jag skulle göra den dagen, jag brukar göra det när det är mycket som ska göras, dels för att komma ihåg allt och dels för att det känns bra när man checkar av varje sak, känns som att man har fått mycket gjort när man ser att man har checkat av 15-20 saker.
 
 
Efter det så stack jag ut en sväng med cykeln i skogen, även det har blivit en liten ny rutin om jag ändå inte kan käka så får man ju hitta på något annat och cirka 40-minuters cykling är ju inte så dum träning.
 
 
Jag brukar bli väldigt trött efter cyklingen men den här gången var jag inte det av någon anledning, så efter ett tag så tog jag cykeln igen för att köra lite Discgolf, det är bara en liten bana med 5-hål så den är ju inte så ansträngande som cyklingen.
 
 
Är ju som sagt hundvakt i helgen så det blir många promenader och det blev det efter Discgolfen, fast det här gänget som blev kvar den här gången är inte så jobbiga att ta hand om, förutom när jag ska sitta vid datorn och redigera och de hellre vill att jag ska leka med dem just då hehe.
 
 
Efter att jag hade tagit en dusch och vilat en stund så tog jag fram Subarun och klippte gräset lite, tycker att det där gräset borde avta lite nu i och med att det snart är höst och allt, det har ramlat ner mycket löv från träden redan så snart blir det väl för tungt för gräsklipparen om den både ska ta löv och gräs samtidigt.
 
 
Sedan blev det en till hundpromenad och dags att laga lite käk, det fick bli lite fish’n chips insiprerad måltid med rödspätta mums mums hehe, allt är hemlagat också förutom remouladsåsen, försöker undvika hel och halvfabrikat så mycket det går men ibland blir det ju lite sådant med.
 
Känner mig rätt så utmattad efter lördagen så idag blir det bara att softa, kanske kolla någon film eller serie och redigera lite bilder sen så kommer ju familjen hem igen.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar