Fota i mörker

 
Det kanske inte var den bästa idén att gå runt ute på kvällen i kylan när man är förkyld men jag blev lite inspirerad av en på Youtube som fotar mycket i städer på kvällarna, nu så hade ju inte jag tillgång till någon storstad som han brukar vara i men man får nöja sig med det man har.
 
Sen så har ju jag inte hunnit testa allt jag vill med den nya kameran och att testa iso-prestandan när det är mörkt har legat högt upp på listan, inte för att jag så ofta fotar i mörker men mer för att jag ville se vad kameran klarade av.
 
Auto-iso var inget vidare i det läget då kameran hela tiden valde iso 16.000 oavsätt vad jag riktade den mot, när jag ställde om till manuellt så visade sig att det gick bra med iso 3200 så ja, men även om jag maxade den till högsta talet så är den långt bättre än den förra kameran i brusprestandan så det var jag väldigt nöjd med.
2
Iza Palm

Autoiso är ju sällan en höjdare har jag tyckt. Ställer hellre själv.. Men det blev fina bilder !

Svar: Håller med, har bara testat det nu med den nya kameran då alternativet fanns men alla inställningar blir ju bäst med manuellt, tack så mycket!
Kontakt: [email protected]

Josäfin Andersson

Så snygga bilder trots mörkret :D

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar