Fågelfotografering på morgonen

 
Igår så tänkte jag att jag skulle gå upp tidigt på morgonen för att fotografera lite fågelliv med telet så jag gick till en sjö inte så långt ifrån där jag bor och hoppades på att det skulle finnas lite motiv där och att det skulle bli bra morgonljus.
 
Men det visade sig att det var lite för tidigt även för fåglarna, de var där på plats och efter cirka 30 minuters vänta så blev ljuset rätt så bra men fåglarna gjorde inte mycket mer än att sova. Så efter att jag hade fotat de sovande gräsänderna så tänkte jag att jag får gå runt lite och leta efter lite andra fåglar.
 
Jag tänkte bara vara ute en liten stund men när man fotar så kan man ju bli så fokuserad på det att man glömmer bort tiden, vilket jag gjorde. Tre timmars fotande blev det och 13 olika fågelarter fick jag se så det var en mycket bra morgon.
 
Det är ju fågelräkning den här helgen med så jag skickade in min rapport idag. För er som inte känner till det så är det Sveriges ornitologiska förening som har aktiviteten "vinterfåglar - inpå knuten" i januari varje år som går ut på att alla som vill ska räkna och rapportera in det högsta antalet av samma art som man ser vid sitt fågelbord/matställe. De brukar få in 20.000 rapporter varje år och det var första gången som jag också var med.
djur - fåglar - vildliv
1
Ghugge

Wow, så fint🙏🔝

Svar: Tackar! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar