Favoriter från 2018!

Nu har jag gått igenom bilderna som togs under 2018 för att återigen göra en liten årsresume. Det här året kommer jag att minnas som ett stort fågelår, jag har nog aldrig sett och fotat så mycket fåglar förut. Sedan så blev det en kamerauppdatering efter åtta års användade av en 7D till en 7D Mark II, vilket har varit väldigt grymt med!
 
Årets mest gillade på Instagram!
 
Från instagramkontot har jag listat de tre bilderna som har fått flest likes under året och de ligger i rangordning här nedan. Det blev rätt så blandat med både landskap och makro.
 
 
 
Årets mest gillade på bloggen!
 
Det var flera inlägg som var ungefär lika populära men till sist så hittade jag ett som blev nummer ett och det var det här inlägget som jag publicerade i januari "Vinterlandskap". Rätt så stor skillnad på hur det såg ut då och hur det ser ut det här året faktiskt.
 
 
 
Årets bästa fotografering!
 
Under de tre åren som jag har gjort resume-inlägg så har Skåne vunnit förstaplatsen varje gång och det hade det nog kunnat göra igen, men det har faktiskt inte blivit någon fotoresa eller nya platser för mig under 2018.
 
När de andra har varit iväg så har jag mest varit hundvakt så det har blivit väldigt mycket fotografering på hemmaplan så att säga. Men det har ju inte blivit mindre fotografering för det så den här gången får det nog "inofficiellt" bli Öland/Kalmar som blir de bästa fotoställena.
 
Däremot så har det hänt andra saker som har varit väldigt roligt och det är att jag har fått vara med väldigt mycket i lokalmedia, aldrig tidigare har jag varit med i fem olika tidningar under ett och samma år.
 
 
 
Mina Favoriter!
 
Den här delen blir nytt för det här resume-inlägget! Tidigare så har jag alltid haft med mest gillat på bloggen och Instagram, men det har ju inte jag själv valt så den här gången tänkte jag välja tre bilder som jag tyckte blev lite extra bra.
 
 
 
Övriga!
 
Det blir en ny del till och det här kom jag på för att jag mest ville visa att det verkligen var ett stor foto-fågel-år för mig under året 2018! Det har blivit många fler bilder men här kommer ett litet smakprov.
 
 
2018 var ett mycket bra fotoår - hoppas att 2019 blir lika så!
 
1
Yasmine

Alltså dina fågelbilder är MAGISKA. Jag saknar faktiskt ord! Jag tycker fåglar är sååå häftiga djur :)

Svar: Tack så jättemycket Yasmine! Det tycker jag också :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar