Fågelungar

 
Nu har det varit många fina och varma dagar så idag kände jag för att gå en liten runda med kameran runt en sjö som inte ligger långt ifrån där jag bor.
 
Jag hade hoppats på att få se fågelungar och det fick jag verkligen göra, det kryllade av dem precis överallt så det var rätt så svårt att lokalisera dem och få några bra bilder.
 
Det var mest trädkrypare, nötväckor och starar vid just det området och jag märkte en liten intressant sak medan jag gick omkring och fotade, det var att det verkar skilja en hel del på olika fågelungar huruvida de klara sig själva eller inte. 
 
Flera arter stannar ju kvar länge i boet till de är helt redo, men nötväckor och trädkrypare verkar hänga med föräldrarna ett bra tag även fast de kan flyga och röra sig som de vuxna så ska de bli matade.
Natur - djur - fåglar - vildliv
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar